Reflektsioon

Joyce Hwee Ling Koh & Rebecca Yen Pei Kan artiklist “Students’ use of learning management systems and desired e-learning experiences: are they ready for next generation digital learning environments?”

Ehk “Õpilaste õpihaldussüsteemide kasutamine ja soovitud e-õppe kogemused: kas nad on valmis järgmise põlvkonna digitaalseks õpikeskkonnaks?”

Lugemisülesanne õppeaines “Õpikeskkonnad ja võrgustatud õpe“.

Selles artiklis uuriti Singapuri Kaunite Kunstide eriala tudengite õpikeskkondade kasutamise kogemust ning nende ootusi järgmise põlvkonna digitaalsetele õpikeskkondadele. Uuringus otsiti vastust kahele küsimusele, mis annavad ülevaate, kui palju ning millisel eesmärgil tudengid kooli õpikeskkonda kasutavad ning milliseid puuduseid nad õpikeskkonna kasutamisel on märganud. (Koh & Kan, 2021)

Kuigi loominguliste erialade õpingud võivad erineda teoreetilistest erialadest, siis Singapuri õpilaste soovid järgmise põlvkonna digitaalsete õpikeskkondadele võiks üle kanda ka teistele erialadele. Näiteks:

  • Õpilastel oleks võimalik õpikeskkondades omavaheline suhtlus ning valminud töödele tagasiside andmine (Koh & Kan, 2021). Kuna kunsti õpingutes on väga suur roll kunstilise identiteedi kujunemisel kunsti ringkondades toimuva suhtluse kaudu, siis miks ei võiks identiteedi kujunemist aidata kaasa suhtlus keskkonnas, kus nagunii õpilased oma töid esitavad.
  • Järgmise põlvkonna digitaalses õpikeskkonnas soovivad veel Singapuri õpilased luua vastavalt vajadusele suhtluskanaleid, näiteks oma kursusekaaslastega või projektides osalevate liikmete vahel (Koh & Kan, 2021). Leian, et see oleks suureks plussiks kõikidele tudengitele, kes kasutavad õpikeskkondasid ning peavad pidevalt leidma rühmale sobiliku suhtluskanali koostöötamiseks.
  • Lisaks eelmisele mõttele, kerkis esile ka soov ligi pääseda õpikeskkonnale muretult ning erinevates seadmetes või isegi luua mobiilne tugi, et õpilastel oleks alati juurdepääs materjalidele. Edasiarendus võiks ka olla integreeritav pilvepõhiste rakendustega, mida õpilased kasutavad, näiteks failide ja sisu üleslaadimine otse Google Drive’ist. (Koh & Kan, 2021)
  • Õpilased tõid välja ka aspekti, et nad sooviks õpikeskkondades natukene “lõbusamaid” õppimise vahendeid (viktoriine, mänge) ning võimalust teenida lisa krediiti, siis kui nad ise seda soovivad. Samuti kasutada kursusel olevaid materjale kus ja millal nad soovivad. (Koh & Kan, 2021)

Leian, et kõik need nimetatud ja nimetamata punktid oleks kasulikud ka teistele üliõpilastele üle maailma. See hõlbsustaks nende õpinguid ja vähendaks üldist ülekoormuse tunnet, erinevate keskkondade haldamisel. Siis oleks võimalik kogu õpingutega seonduv koondada ühte keskkonda ning õpikeskkonnale juurde lisada õpilasele meeldiv pilvepõhine keskkond.

Kasutatud materjalid:

Koh, J. H. L., & Kan, R. Y. P. (2021). Students’ use of learning management systems and desired e-learning experiences: are they ready for next generation digital learning environments? Higher Education Research & Development, 40(5), 1–16. https://doi.org/10.1080/07294360.2020.1799949


Posted

in

by

Tags:

Comments

Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine